Egy motoros naplója

Vespák földjén - 2018 - első rész

2018. augusztus 29. - Roll1983

Már többször voltunk Olaszországban, de mindig csak a szokásos nyaralós helyeken, Bibione, Jesolo, Lignano, illetve még Velence volt fent a képzeletbeli olasz térképünkön, de délebbre még sose mentünk. Idén úgy terveztük, hogy jobban belevetjük magunkat a dolce vita érzésbe, ráadásul mindezt két keréken. Már megvolt a dátum, a kiírt szabadságok, de én közben variáltam még a motorral, mert a VFR után megvett Pannal csak nem tudtam megbarátkozni, a túra közeledett a Pant elvitték én meg itt álltam motor nélkül, 2 hetem volt motort szerezni, megnéztem jó pár motort végül az állapota és dobozoltsága miatt erre a kis DL650-re esett a választás.

Augusztus 14-én munka után felmálháztuk Narancsot (ez lett a becsületes neve a színe miatt) és elindultunk a határhoz, hogy közelebb legyünk a másnapi célpontunkhoz, ami a Garda-tó partján volt. Természetesen nem kellett fél órának eltelni az indulástól és belefutottunk egy jó kis esőbe, ekkor az M86-oson jártunk, ahol se leállósáv, se benzinkút, egy “csöpp” káromkodás ki is szakadt belőlem aztán mintha elvágták volna az esőt, szóval valaki meghallotta, hogy nem tetszik ez nekem. A káromkodást le kellett volna jegyeznem, mert azon felül, hogy elállította az esőt még új szófordulatokat is tanulhattatok volna belőle. Mindig mindenhova késve indulunk, nem volt ez most se máshogy, a Nap már majdnem teljesen eltűnt a horizonton, kezdett sötétedni, nekünk meg még  jó 100 km volt hátra, az úton rajtunk kívül senki se volt, már csak egy zombi horda kellett volna a sorozatból a hangulat fokozásához az erdőben kanyargó útra. A határ magyar oldalán Lentiben szálltunk meg a Mol-Ker-Vill apartmanjában. Kedves tulaj, jó ár és tiszta szoba jellemezte, szóval bátran ajánlom, ha arra jártok. Este még elugrottunk vacsorázni a közeli Salamon sörözőbe, ahol pont zárták a konyhát - ezt éhesen többet hallani se akarom -, így választhattunk pacal, vad- és marhapörkölt közül. Utolsóra szavaztunk, maradjunk annyiban, hogy jobban tettük volna, ha kihátrálunk és keresünk egy másik helyet.

Másnap reggel 10 óra után lettünk útra készen, szabadság alatt nem erősségünk a korán kelés, még úgy sem, hogy tudtuk, hogy sok kilométer vár ránk, számszerűsítve 600, ráadásul autópályán, ami motoros szemmel nézve gyilkosan unalmas időtöltés.

img_0611.jpeg

Előkészítettük az igazolványainkat, de határellenőrzés újfent nincsen, se a magyar-szlovén, se a szlovén-olasz határon. Szerencsére nagyon kevesen voltak a pályán. Szlovéniában beiktattam egy pálya melletti tankolást, mert sejtettem, hogy az olaszoknál ez sokkal fájdalmasabb lenne, így megúsztam 1,37 Eurós árral az olaszoknál a pálya mentén tapasztalt olykor 1,9 Euróval szemben. A tópart környékén 1,6 Euró volt a nem kiszolgálós kútnál, ahol kicsit elszórakoztattam magam mire rájöttem, hogy működik az automata kút, persze elsőre beálltam a kiszolgálóshoz, ahol felárért segítenek, de a tatabányaiak tudnak maguknak tankolni, pláne, ha úgy olcsóbb. Az autópálya díjakról is ejtsünk szót, mert amíg szlovén szomszédaink adnak heti matricát 2950 Ft-ért, addig az olaszoknál a szlovén határtól Veronáig 20,7 Euró volt a díj. Ez szerintem kimeríti a rablás fényes nappal fogalmát. Mondjuk a minőségét sem lehet az M1-gyel egy lapon említeni, de még egy könyvben sem. Tankolás után már csak 20 km volt a szállásunkig, ami San Zeno di Montagna-ban volt, a tó keleti partján, fent a hegyekben, addig pedig volt néhány szép visszafordító kanyar is, hogy a súlyos autópálya szindrómám kicsit enyhűljön. Sikerült pont a szállás előtt megállni és nézegetni a Bookingon a foglalást, hogy hol is lehet, mire Petra mondta, hogy ne törjem magam, mert előtte állunk (2 éjszaka, reggelivel 126 Euró). Tipikus esete annak, amikor a számmal keresem a dolgokat. Lepakolás után visszagurultunk lefotózni a tavat majd betértünk egy étterembe aminek a terasza a tóra nézett és ettünk egy finom pizzát, persze miután kivártuk a kezdést, mert fél hétig csak italokat szolgáltak fel. (2 pizza, 2 üdítő 24 Euró)

Második nap, reggeli után elindultunk megkerülni a tavat. Riva del Garda felé mentünk, elég kalandos lejutni a partra ebből a kis városkából, kanyargós, meredek, néhol egysávos út visz le, persze autók jöhetnek szemből is. Egy ideig szerencsénk volt az időjárással, mert be volt kicsit borulva, így nem sültünk meg a ruhánkban. Útközben lentről nézegettem a Monte Baldo-t, de Petrát nem tudtam rávenni, hogy felmenjünk a felvonóval, annyira bírja a bezártságot, mint néger a hideget. Ha arra jártok ti ne hagyjátok ki. A tó keleti oldala nagyon látványos, az út szinte a parton halad. Riva del Garda-ban megálltunk, kisétáltunk a partra, hogy fájdítsuk a szívünket, mert fürdőcucc nem volt nálunk, de ez az én hibám volt. Reggel mondtam Petrának, hogy majd fürdünk a tókör után, hát nem így lett.

A tó nyugati oldala kevésbé látványos, nagy  része alagutakból áll, ráadásul egyre nagyobb lett a  forgalom és  a hőség is, ehhez még hozzáadjuk, hogy a robogósok őrült módon közlekednek, aztán máris tele az  ember töke az egésszel. A robogósok, mindenhova beteszik a gépet, ahol minimális esélyét látnak arra, hogy  elférnek, akár egyszerre két oldalról is támadnak. Olyat is láttunk, hogy lógott a cigi a szájából, mögötte a csaj, pedig  a mobilját nyomkodta. Menet közben még párszor megálltunk fotózni, aztán igyekeztünk Sirmione-be, persze a  kastélyhoz nem lehetett bemenni, valamiért rendőrök állták mindenki útját. Leparkoltunk, de a rekkenő hőségben  előbb untuk meg a sétát, mint, hogy megpillantsuk a kastélyt.

Lógó nyelvvel értünk vissza a motorhoz és inkább a szállás felé vettük az irányt. Több, mint 6 órát töltöttünk a tó megkerülésével, ha engem kérdeztek nem érte meg, persze nem tudtuk előre, hogy a szebbik felén vagyunk. Sirmione-t utólag sajnálom a képek alapján nagyon szép, de Riva del Garda szerintem időpocsékolás, egy nagyobb település, de vannak nála jóval hangulatosabb apróbb falvak szép kikötővel a tó körül.

Amúgy a robogósokon kívül számomra még két dolog volt, ami megszokást igényelt az olaszoknál. Az egyik a többsávos körforgalom, nem csodálom, hogy Chevy Chase ment benne pár kört az Európai vakációban. A legtöbb helyi őrült a körforgalom közepe felé indexel, ezzel azt jelzik, hogy meddig akarnak bent maradni, amint visszaveszik az indexet kimennek a körforgalomból, persze van egy másik csoport is, azok semennyire se használják az indexet. A másik az automata benzinkutak, ahol semmi személyzet nincs. Ezek a kutak csak hitelkártyát vagy készpénzt fogadnak el. Hitelkártya híján maradt a bankjegy, ami vicces, hogy ezek vissza nem adnak, amit bedobtál azt eltankolhatod, gondolhatjátok, hogy sose volt tele teljesen a tankom, mert ezt így elég nehéz eltalálni. Tehát az amúgy se acélos hatótávunk emiatt tovább csökkent.

További részek:

Vespák földjén - 2018 - második rész
Vespák földjén - 2018 - harmadik rész
Vespák földjén - 2018 - negyedik rész
Vespák földjén - 2018 - ötödik rész
Vespák földjén - 2018 - hatodik rész 

A bejegyzés trackback címe:

https://pirosmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr1614183615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása