Egy motoros naplója

Az első benyomások a Tigrisről

2019. július 05. - Roll1983

Sok japán motor után ez az első, ami nem a felkelő nap országából jött. 35521 kilométerrel hoztam el és azóta beleszaladt kétezer kilométer, szóval túl vagyunk a barátkozási fázison. Ez idő alatt átesett egy kisebb szervizen, kapott új BT023-as gumikat, hátsó fékbetéteket és egy első teleszkóp szervizt, leszedtem a kormánykiemelőt, valamint kikerült belőle a DNA márkájú sportlégszűrő (szerencsére nem volt benne sokáig, 2-3e km), mert jobban hiszek a gyári papírszűrőben illetve se kedvem, se időm, hogy 3000 kilométerenként takarítsam, arról nem is beszélve, hogy a tanknak nincs szervizállása, szóval minden ilyen tisztításkor le kéne szedni.

A motor 116 lóerős és 98 nm a nyomatéka, más világ, mint a kicsi Vstrom volt, számomra ez elegendő mindenre, fékek tisztességesen fognak, természetesen ABS is van rajta. A sorhárom karaktere tetszetős, lentről már nyomatékos, de viszonylag sokáig forgatható és fent se fogy ki a szuflából. Egyedül amivel elégedetlen lehet egy Tiger tulaj az a gyári futómű. Igaz nem vagyok egy pillekönnyű (189cm, 105kg), de minden hard-ra van tekerve, ez kell ahhoz, hogy egy igazán jót lehessen vele menni a szerpentinen (Héreg - Bajna között sűrűn láthattok), különben sajnos hintázik és pumpál, így viszont úthibákon jó nagyon üt. Angol fórumokon  szétnézve azt találtam, hogy sokan kicserélték a futóművét, de elég drága szórakozás, olcsóbb lenne leadni 20 kilót. :)

A motor elég kényelmes, bár a vezetőnek a térdszöge egy kicsit hegyes. Utasnak elég macerás a fel és leszállás, mert nagyon magas a motor hátulja. A MIVV dobnak elég szép a hangja, de a db killerre szükség van, mert egy-két autó, aminek érzékenyebb riasztója beindul tőle, illetve szerintem külföldön megzsanetteznének miatta, ha killer nélkül használnám. A gyártótól szereztem a dobhoz homologizációs papírt, "E" jel is van benne, remélem így már minden rendben lesz vele. 

Ami nagyon szokatlan és idegesítő az a gázreakció, az idegbeteg jelzőt akasztanám rá, ha egy úthibán megugrik a kezed máris lereagálja, mint egy megbokrosodott ló, nagyon figyelni kell rá, ha az utast nem akarod ijesztgetni.

Párszor megfordultam vele Budapesten, az autók közti lavírozásnál figyelni kell a furgonok és SUV-ok tükrére, mert egy magasságban van a Tiger tükreivel. A motor 238 kg, de menet közben ebből semmit sem érezni, könnyű vele manőverezni, hála az alacsony súlypontnak.

Fogyasztása le tud menni 5 liter környékére, de ehhez 100 km/h sebességet kell tartani, ha tempózik vele az ember, akkor simán felmegy 6,3-ra. Szerintem ez átlagosnak mondható, nem egy éhezőbajnok, mint egy BMW. A Pan többet evett, a VFR meg körülbelül így, mint ez. Összességében nem rossz motor, csak, ha már ennyire onroad gépnek szánták (17-es, öntött kerekek) nem értem miért ilyen puha a futóműve.

62644065_375236453107164_6535483259936047104_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pirosmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr5914895278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása