Egy motoros naplója

Az első benyomások Naranccsal

2018. július 29. - Roll1983

Csütörtökön hoztam el a szalonból a kis Vstromot, azóta már több, mint 500 km került bele. Kicsit tartottam tőle, hogy kevés lesz ez a picivel kevesebb, mint 70 lóerő, de még két személlyel is kellemesen lehet vele haladni, simán előzgettük vele az autókat, persze egy olyan igazán combos, kiszámolt előzésbe épeszű ember ezzel nem kezd, mivel arra már nem lenne erőtartalék benne, hogy valami elkottázott előzésből kihúzza az embert. 

A futóműve egyszerű, de egész jól kezeli a rossz utat, tipikusan jó a magyar utakra, egyedül a keresztbordákon lesz egy kicsit ideges, de én még olyan motort nem láttam, ami azokat zokszó nélkül megoldaná. A motort új gumikkal hoztam el, Michelin Anakee gumikat kértem rá, mert előtte is az volt rajta, gondoltam a volt tulaj már csak tudja, hogy mi a jó rá, ha már 9 évig megvolt neki a motor. A hátsó abroncs 150-es, elég vékonyka, cserébe nagyon könnyen lehet vele kanyarodni, hamar lefaragtam róla a majrécsíkot és forszírozott tempónál sem csúszkál.

Fékeit elég kevésnek érzem a Hondák után, de ez nem egyedi probléma, kicsit utána olvasva az Interneten mindenki a féket kezdni el ezeken a motorokon kevesellni, szóval fejben kell tartani, hogy nem úgy lassul, mint egy kombinált fékes Honda.

A fogyasztása eszméletlen jó. Csurig töltöttem és legurultunk a Balatonra fürdeni egyet, már kezdtük azt hinni, hogy rossz az üzemanyagszint mérő vagy a kijelző, mert nem akart elmozdulni a teli állásból. Aztán 149 km megtétele után megtörtént a csoda, eltűnt egy négyzet a kijelzőn, ilyen se volt még a motoros karrierembe, hogy azt vártam, hogy elmozduljon lefelé a mutató. A következő pedig bőven 200 km után tűnt el. Kíváncsiságból 239 km után begurultam vele egy kútra és teletankoltam, 9,67 liter fért bele, ez 4,04 liter 100 kilométeren, két személy alatt 130-140 km/h órás tempónál, tele pakolt hátsó dobozzal. Még egyik motorom sem evett ilyen keveset. Szerintem ezen még lehet bőven faragni, de tegnap nem ez volt a cél, hanem a gyors megérkezés.

Kicsit a helyet keveselljük rajta két személy esetén, elég közel ül az utas a vezetőhöz persze ekkor a hátsó doboz fent van, ami korlátozza a lehetőségeinket, valamint nekem kicsit kényelmetlen, hogy ennyire közel van hozzám a kormány, mondjuk nem kizárt, hogy nekem vannak túl hosszú kezeim. Az ülésnek a határait nem értük el ahhoz 1-2 óra motorozás kevés volt, ennyi idő alatt még fészkelődni se kezdtünk, ez egész biztatónak tűnik.

A váltó lehelet finoman kattan át egyik fokozatból a másikba, semmivel se rosszabb, mint a Hondákon, álló helyzetben is elsőre megtalálja az ember az üreset, nem kell vele küzdeni.

Gyári kipufogóval a hangja nem komoly fegyvertény, kellemesen dörmög, elférne rajta egy Akra vagy Remus.

Este még nem motoroztam, így a lápmák fényerejéről nem tudok egyelőre nyilatkozni, de nem félszemű, mint sok másik motor, szóval, akár még jó is lehet a fénye.

Végezetül, aki ilyen motor vásárlásán töri a fejét, szerintem bátran vágjon bele, még erősebb gépek után sem érzem, hogy nagyon rossz vásárt csináltam volna. Két személlyel bőven tudja a pályatempó feletti utazósebességet tartani, kezes, könnyű vele kanyarogni ráadásul keveset fogyaszt. Hát mi kell még?!

A bejegyzés trackback címe:

https://pirosmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr4014149083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoli32 2018.08.08. 21:45:04

pedig vernyadt az.150 lo alatt nem motor.:)))))))))))))

Roll1983 2018.08.08. 21:58:06

A fenébe, későn szólsz, nem tudtam, hogy 150 ló felett kezdődik a motor! Ezek szerint még nem is volt motorom. :D

zoli32 2018.08.11. 13:58:11

@Roll1983: Mindig kesek.:-))))))))))))
süti beállítások módosítása