Mivel nemrég vettem a Pan-European-t, ezért cseréltem rajta néhány dolgot, mielőtt befognám az olasz túrára. Először is kiszedtem belőle a K&N sportlégszűrőt, mert semmi kedvem pár ezer kilométerenként tisztítgatni, ráadásul elég életszerűtlen, hogy egy nagyobb túrán ilyennel töltöm az időmet. Volt tulaj gyakran tisztíthatta, mert odabent minden patyolat tiszta volt. Hiflofiltro került a helyére, a sportlégszűrőt pedig eladtam, kiszedés másnapján már el is vitték.
Ezután a kardánolaj következett, Motul Gearbox 80w90 került bele. Egy literes kiszerelést vettem, ami jó ideig elég lesz, mert valahol 1,5-2 dl között kell bele. Ez az első kardános motorom, így megnéztem 1-2 Youtube videót a "final drive oil" cseréről, amiben még ezután is bizonytalan voltam, azt pedig megkérdeztem a Pan-os Facebook csoportban, ahol segítőkész motorosokra találtam. A művelet maximum 10 percet vett igénybe.
Az ST1300 az első motorom, amit motorolaj cseréhez nem kell komolyabban levetkőztetni. Úgy van az alja kialakítva, hogy simán hozzáférjen az ember a leeresztő csavarhoz és egy olajszűrő leszedővel simán leszedhető a helyéről a szűrő is. Mondjuk azt nem értem, hogy a többi motoromnál ez miért nem így volt!? A már bevált Motul 5100 10w40-et vettem bele, pont 4 liter kell hozzá és Hiflofiltro márkájú olajszűrőt kapott.
A korábbi motoromhoz már volt egy Wayteq Xrider GPS-em, így nem volt más hátra, mint helyet találjak neki ezen a motoron, itt a kormányközepes RAM Mount nem játszott, amúgy is rajta hagytam eladáskor a VFR-en, de rendeltem helyette egy olyat, ami kuplung vagy fékolaj tartályra szerelhető, innentől kezdve ez minden motorra jó lesz.
A 12V már elő volt készítve a motoron a zárható kesztyűtartóban, de, ha bedugtam a GPS töltőjét, akkor nem tudtam lecsukni az ajtaját. A szivargyújtó a dobozban egy L alakú konzolra van felerősítve, a konzol pedig kívülről volt 4 csavarral rögzítve, így kicsit szét kellett bontani az idom belső oldalát, megfordítani a konzolt és már jó magasságban is volt, a kesztyűtartó zárható bedugott töltővel is.
Olajcsere közben észrevettem, hogy az egyik gyertyapipa tetején szét van repedve a kupak, így azt most rendeltem a Hondától, hétvégén cserélem, nehogy egy nagyobb esőnél az út szélén maradjak.
Ezen kívül még a hétvégén kap egy gyári első fékbetét szettet a Mozdony és, ha minden igaz, akkor megjönnek a gyári markolatok is, mert ez a fűthető már annyira kopott, hogy rontja az összképet, a kábelezését már megszüntettem, kapcsolója sincs már fent. Jövő hét pénteken pedig indulhatunk vele az első közös túránkra. Szerintem már ő is várja. :)
UPDATE:
Legurultam barátomhoz, bekerültek a gyári új Nissin betétek előre, valamint elrohantam reggel a komáromi Hondába a gyertyapipáért és már az is ki van cserélve. Még jó, hogy csak az egyik kupak része volt sérült, mert majdnem 16e Ft volt. Ahogy a képen is látszik, tényleg megérett már a cserére.
Időközben kicseréltem a markolatokat is gyárira, mert ami rajta volt fűthető már nagyon kopott volt és csak rontotta az összképet. Egy órát simán eltartott a művelet, a fűthetőket elég nehéz leszedni mert van egy elég kemény műanyag perselye, de végül csak sikerült. A korábbi ragasztót letakarítottam, zsírtalanítottam a felületeket és markolatragasztót használva könnyedén a helyére tettem az újakat.