Egy motoros naplója

Egy VFR fenntartása

2016. szeptember 15. - Roll1983

Nemrég láttam Totalbike-on valaki megkérdezte a neppert, hogy mennyibe kerül egy VFR fenntartása. Nos, én első kézből tudom a választ, mivel már három közös szezon van a hátunk mögött. Ezalatt 23000 km került a motorba, jó pár országot megjártunk együtt és egyszer sem hagyott minket az út szélén. Pedig az tudni kell róla, hogy idén már elmúlt 14 éves, ami nem tűnik kevésnek, jelenleg közel 67000 km van benne, de a fáradásnak a leghalványabb nyomát sem mutatja.

A kötelező karbantartások közül néhány példa, ami emlékezetből beugrik:

  • 12e km-enként olajcsere (nálam max 8 ezer km szokott lennie, szűrővel egy jobb olaj kb. 12-14e Ft)
  • 18e km-enként levegőszűrő csere (ebből a gyári elég borsos, érdemes Hiflo-t venni ez kb. 5-6e Ft)
  • 24e km-enként szelephézag ellenőrzés, esetleg állítás (enyémen még nem kellett állítani, az ellenőrzés munkadíja 28e Ft márkaszervizben)
  • 50e km-enként illik gyertyákat is cserélni, irídiumos való bele, a 4 db még külföldről rendelve is 24e Ft
  • 2 évente illik lecserélni a hűtőfolyadékot, én gyári Hondát használok, 3 liter kell bele, literje 2200 Ft
  • 2 évente illik lecserélni a fék és kuplungfolyadékot is, DOT4 kell bele

Így néz ki a VFR ruha nékül, de így túl gyakran nem fogjátok látni, csak a kötelező karbantartásoknál.

13931658_1371619272866604_1985539006_o.jpg

A motor fogyasztása 5,5 - 6,2 liter között szokott alakulni, a teljesítményadó egy évre 13-14e Ft persze, ebben már  a kora is közre játszik. Időnként (30-40e km) láncszettet is kell cserélni, nem érdemes spórolni rajta, erősített DID lánc, JT lánckerekekkel, kb. 35e Ft-ból áll meg. Érdemes megemlíteni még a gumikat is, mert nagyon jól áll neki a fagyizó előtt a 180-as hátsó gumi, de ennek ára van. A rá való szett 50e Ft-tól indul, de egy jobb, mint a Michelin Pilot Road 4 simán 90e Ft-ba kerül. Én 14e km után vetettem le róla a PR4-et, még egy-két ezer km-t kibírt volna, de nagyobb túrára indultunk. 

Nézzük meg a típushibákat is, sajnos ennek a típusnak is akad ilyen (mindkettőre létezik megoldás) :

  • az egyik egy tipikus Honda betegség, egy idő után elfáradnak a láncfeszítők, ebből kettő kell, de nem szoktak egyszerre tönkre menni, az ára kicsivel 30e Ft felett van
  • a másik a generátor leégése, itt nem az a kérdés, hogy le fog-e égni, hanem az, hogy mikor

A kettő közül a generátor az izgalmasabb egy túrán, mert azzal ott lehet ragadni, a láncfeszítővel, ha megszólal azzal még haza lehet jutni. Ha utas nélkül vagy, akkor autós akksi a hátsó ülésre és a generátor hibával is haza lehet vergődni, de szerintem ezt jobb megelőzni, már csak azért is, mert, ha leég a tekercs, akkor elég zsebbe nyúlós pótolni. A VFR klubban már ketten is tudnak megoldást rá, érdemes tehát prevenciós célzattal megcsináltatni. Az enyémen már megvolt ez a beavatkozás, azóta nem kell aggódnom emiatt. Amúgy a Honda is tett egy kísérletet a javításra, 2003-tól már a módosított tekercs van a motorokban, de nem sikerült, mert sokszor hamarabb feladja a harcot, mint a régi. Szintén a VFR klubban találtak már megoldást a láncfeszítőre is és azóta abban a motorban már 100e km felett van, minden gond nélkül. Tehát a típushibák megszüntethetők!

Remélem nem hagytam ki semmi lényegeset, ha valamire még kíváncsiak vagytok kérdezzetek. Bátran ajánlom a VFR-t, ha egy megbízható, sportos túrázót kerestek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://pirosmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr2411710969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása