Egy motoros naplója

Olajfürdős generátor az igazi

2016. november 11. - Roll1983

Elég sok hazai és külföldi fórumon olvasható, hogy a VTEC VFR generátora bizony le tud égni, ami kellemetlen órákat tud okozni a tulajoknak, akár egy egész túrát is el tud rontani, amit akár hónapokig tervez az ember. A hozzáértők azt szokták mondani, hogy nem az a kérdés, hogy elromlik-e, hanem az, hogy mikor. Alapból is kap egy kis olajat hűtés gyanánt, de olyan rosszul tervezték meg, hogy csak a tekercsek egy részét spricceli, ahogy ez az alábbi képen látszik is, ahol világos, ott éri az olaj gyárilag.

vfr_stator1.jpg

A 2002-es évjáratú VFR-ek generátora tovább bírja, mint újabb testvéreié. Ennek az az oka, hogy ebben még a 107 mm átmérőjű tekercs van, 2003-tól ez 115 mm-re változott, mert az állandóan rajta lévő világítás miatt városi közlekedés esetén nem tudta kellően tölteni az akkumulátort. A 2002-es példányoknál gyakran előfordul, hogy 80-100e km-nél még tökéletes a generátor, az újabbak pedig már ennek töredékénél megégnek. Ezzel kapcsolatban volt egy visszahívás is és sok motorban kicserélték a nagyobb méretűre, szerencsére az én motorom kimaradt ebből.

Amikor elkezd megégni még semmit nem vesz észre a felhasználó, mert az ép rész átveszi az égett szerepét és egy idegi bírja is, majd egyik pillanatról a másikra megszűnik a töltés. Miután tönkrement a generátor, többen próbáltak utángyártott tekercseket, de tiszavirág életűnek bizonyultak, szóval nem jelent megoldást, mert képesek 50-500 km között tönkre menni. Marad a bontott, vagy a gyári új, ha már bekövetkezett a baj. Bontottból az FI generátora is passzol bele. A bontott ára kb. 25-30e Ft, az új sajnos 100e Ft felett van. Érdemes megelőzni a bajt, mert akkor ez az összeg a zsebetekben marad, ráadásul a motor hazahozatala sem olcsó mulatság.

Szerencsére a VFR itthon elég jó klub háttérrel rendelkezik (http://www.vfrclub.hu) és van nekünk két szakemberünk, akik kitalálták a megoldást, hogy ne tudja beárnyékolni ez a probléma a túráinkat. A fórumra beregisztrálva megtaláljátok őket. A megoldás egy kis átalakítást igényel, de onnantól kezdve olajban fürdik a generátor, ami biztosítja a hűtését.

Az átalakítástól nem kell félni, mindössze egy plusz varrat tűnik fel a generátor fedelén, de ezt pont takarja az oldalidom, szóval a külvilág számára láthatatlan, ráadásul még csak az olajat sem kell leengedni a motorból hozzá. Mivel szeretek csavarogni, én megcsináltattam ezt a műtétet és azóta majdnem 10e km-t mentem minden gond nélkül, tökéletesen elégedett vagyok a megoldással. Az én motorom 58e km körül járt, amikor megtörtént a beavatkozás, a tekercs jó állapotban volt, ahogy a képen láthatjátok, de itt is látszik, hogy hol kapott hűtést, ez még 2002-es, kis méretű tekercs.

img_20160530_165059_1.jpg

És itt látható a varrat, amivel több lesz a motoron, szerintem bőven vállalható az eredmény végett.

img_20160531_162220_1.jpg

Jelenleg 67e km van a technikában, köszöni jól van. Azóta is megbízhatóan teszi a dolgát és szebbnél-szebb helyekre visz minket megbízhatóan. Szóval, akinek VTEC van az alakíttassa át, ne kísértse a sorsot! Nem jó úgy elindulni egy nagyobb útra, hogy az jár az ember fejében, hogy na vajon kibírja? Amúgy pedig szomorú látvány lenne egy VFR az út szélén, hisz ezeknek  mindig menniük kell, mert a felkelő nap országából jöttek.

A bejegyzés trackback címe:

https://pirosmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr6711951113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása