Egy motoros naplója

Mozdony a garázsban

2018. április 15. - Roll1983

Jó rég nem született új blogbejegyzés, de most történtek dolgok, így van miről írni. Négy közös szezon, rengeteg élmény és több, mint 30 ezer kilométer után úgy gondoltam, hogy eljött a motorcsere ideje. Úgy éreztem, hogy ki kell próbáljak valami mást, számomra újat. Így idén év elején meghirdettem a motort, de az elhúzódó rossz idő miatt jó sokáig senki sem jelentkezett.

wp_20170903_12_32_52_pro.jpg

Persze a rajta lévő dobozszettet már többen is elvitték volna, de nem adtam, úgy voltam vele, ha nem megy el a motor, akkor nekem azokra szükségem lesz nyáron, hisz a szezon túra nélkül olyan, mint Karácsony Kevin nélkül. De aztán márciusban az első érdeklődő el is vitte, sikerült estére időzíteni a motornézést, így nulla fokban abszolválta a hazautat Dunaharasztira, nem irigyeltem, nagyon nem szeretek hidegben motorozni. Szóval motor nélkül maradtam. 

Eddig is nézegettem a hahu-t, de most egy intenzívebb nézegetés következett. Túraendurókat, nagy túrázókat  és sportos túrázókat nézegettem. Hogy a pénztárcámat ne kínozzam feleslegesen, mindenképp feldobozolt kétkerekűt kerestem. Annyira nem tudtam, hogy mi legyen a következő, hogy a parkolómban több, mint 30 motor volt eltéve. Eddig két Hondám volt, egyikben sem csalódtam, sose hagytak az út szélén, mindig pöccre indultak és a VFR-ben megszerettem a V4-es blokk karakterét, hangját. Szóval elkezdtem nézegetni a V4-es Hondákat. A Crossrunner és a Crosstourer még elég sokba kerül, főleg, ha azt nézem, hogy minden évben fél évet csak a garázsban porosodik a technika. Fél szemmel ránéztem a fiatalabb VFR 800 VTEC-ekre, de elég nagy hülyeség lett volna a részemről, ha veszek egy ugyanolyan, csak fiatalabb, más színű motort.

Szóval a kör bezárult, aki ismeri a Hondákat az tudja, hogy ezeken kívül már csak egy V4-es túrázó maradt a palettán. Elolvastam sok tesztet róla, beléptem a Facebook csoportjukba és jó pár videót is megnéztem róla a Youtube-on. A formájának befogadása nekem időt igényelt, a súlya úgyszintén, de kényelmes, nyomatékból megold mindent, és a legtöbbön rajta van a három gyári 46 literes doboz, ami a túráknál igencsak jól tud jönni, na persze, hacsak nem vagy olyan gazdag, hogy hetekre eltűnj egy bankkártyával a zsebedben.

image_6483441_1.JPG

Innentől kezdve már csak ST1300-akat nézegettem, találtam egy számomra megfelelő 2002-es példányt, ami 10 éve egy tulajnál volt, ráadásul piros, hivatalosan "Candy Ambassador Red", így passzol a kabátomhoz és a bloghoz is. Persze csak a szín miatt hülyeség lett volna ezt a konkrét példányt választani, de nem erről van szó. Miután beszéltem a tulajjal éreztem, hogy sikerült egy gondos gazdát találnom, elmondott minden karbantartást, amit mostanában végeztek a motoron, ráadásul egy VFR klubtaghoz hordták szervizeltetni. A motor az érkezésünk reggelén kapott új gumikat és mivel tényleg szép állapotban volt, egy kis alku után egymás tenyerébe csaptunk a tulajjal. Távozáskor kaptam még a motorhoz egy gyári első fékbetét szettet is. Szóval tegnap hazagurultam az új szerzeménnyel Mátraballáról, ami cirka 200 km itthonról.

image_6483441.JPG

Az első benyomások pozitívak, amint elindul a motor, már nem zavaró a súlya, na persze nem én leszek a szerpentinek leggyorsabbja, de a benne lévő 117 Nm nyomaték nagyon kellemessé teszi a haladást. A kényelem elsőrangú úgy elől, mint hátul, tegnap már ezt is teszteltük asszonnyal. A héten átíratom, kap friss olajat és levegőszűrőt én pedig elkezdem tervezni a nyári túrát, amiről majd beszámolok.

30771936_2332278726798360_878095252_o.jpg

Ui.: a képek nem adják vissza, de kegyetlen szép ez a szín élőben

A bejegyzés trackback címe:

https://pirosmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr7613836564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2018.09.19. 23:38:04

Üdv!

Háttérképet kerestem a guglin, és teljesen véletlenül bedobott egy képet egy VFR-ről. Ismerős volt a doboz szett a képen. Egy hónapja vettem egy VFR-t Dunaharasztiból, szóval most nálam van a motor. valamivel több mint 75 ezer kilométert mutatott az óra, most már közel 3000 kilométerrel több van benne, és még messze vannak a jövő nyári túrák. :) Csodás állapotban van a gép, szóval csak szerettem volna megköszönni , hogy ennyire vigyáztál rá, így most engem fog néhány évig szolgálni. Megpróbálok hasonlóan gondos gazdája lenni!

Roll1983 2018.09.20. 09:11:20

@annyi amennyi: Szia! Sajnos azért a korábbi gazdái nem figyeltek rá annyira, mint én. Onnan van az az egy-két karc rajta, például az első sárvédőn is (állítólag rádőlt egy faléc). Nem tudom a kettőnk közti tulaj milyen infókat adott tovább a gépről, de én tudok néhánnyal szolgálni: a generátor már át van rajta alakítva olajfürdőssé, kormánynyak csapágyból kúpgörgős került bele 47e km-nél, 50700km-nél kapott irídiumos NGK gyertyákat, 58e km-nél volt szelephézag ellenőrzésen a komáromi máraszervizben, amúgy 24e kilométerenként esedékes, 58e km-nél kapott friss fék- és kuplungfolyadékot, 67e km-nél került bele az új akksi, olajat pedig 8e km-enként kapott nálam. Eddigi pályafutásom legjobb motorja, azóta is hiányolom a képességeit. Balesetmentes kilométereket!

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2018.09.20. 10:47:33

@Roll1983: Nagyon köszi az információkat! Én eddig, az elmúlt hat évben egy CBR 600 F4i gazdája voltam. Nagyon szerettem, rengeteget túráztam vele, sokszor kettesben párommal, és ha nem lett volna kevés a hágótúrákhoz két személlyel csomagokkal sosem váltam volna meg tőle.
Mondjuk a VFR egy teljesen más kategória, egy igazi műszer a CBR-hez képest. Idén azt hiszem már nem cserélek rajta semmit, de a tavaszt mindenképpen szervizzel kezdem. Nagyon sokat megyek motorral, amikor csak lehet otthon hagyom az autót. Ráadásul már megterveztem egy olasz-osztrák-svájci túrát jövő nyárra. Idén is volt egy közel 4000 kilométeres körünk egy hét alatt, szerintem a jövő évi is ilyen lesz kb.
Amúgy az akkumulátor két napot bírt nálam. Nem tudom miért, de folyamatosan csepptöltésen volt az előző tulajnál, nem is értem miért, még télen sem szoktam töltögetni a kiszerelt akkumulátort, ha jó állapotban van ki kell bírnia azt a 2-3 hónapot amíg nem használja az ember. Szóval elhoztam a motort és második nap ott maradtam vele az út szélén... Vettem bele újat, azóta nincs baj.

Amit nem tudok ezzel a típussal kapcsolatban, hogy olajat mennyire szereti enni? CBR-nél erre nem kellett figyelnem, abból annyi jött le mindig amennyit beletöltöttem. Amúgy én is 8 ezrenként cserélek olajat, szóval nekem ez idényenként két olajcsere.

Roll1983 2018.09.20. 12:25:37

@annyi amennyi: Pedig nem olcsó akkumulátor volt benne, még azt is számolta, hogy hány napja lett üzembe helyezve, én telente 1-2 havonta egyszer feltöltöttem és békén hagytam, én se szoktam egyfolytában töltőn lógatni. (2017 Áprilisában vettem az akksit) Ez sem eszi az olajat, nálam majdnem mindig Motul 5100 került bele, esetenként Repsol, de olajfogyasztás sosem volt.

omixia 2018.09.20. 13:57:05

@Roll1983: Igen, meg is lepődtem az akkumulátoron, ilyet még nem láttam eddig. Olajból én is aMotul 5100-at használom, használtam. Köszi az infót erről is, akkor már tudom, hogy nem kell magammal olajat vinni a hosszabb utakra. :) Köszi mindent, és minden jót az új géphez! Nagyon szép az is!

Roll1983 2018.09.20. 14:57:58

@omixia: Már meg van hirdetve, kell erősebb. ;)
süti beállítások módosítása