Egy motoros naplója

Xrider, az olcsó motoros navigáció

2016. augusztus 03. - Roll1983

Túrák során többféle megoldással próbálkoztam, papírtérkép, mobilos navigáció, de egyik sem volt az igazi. Romantikus dolog a papírtérkép, de nem motorozáshoz való, kicsit unalmas mindig megállni, térképet elővenni, kesztyűt levenni aztán keresgetni, hogy merre is vagyunk. Mobillal pedig az a gond, hogy max fényerőn se látszik rendesen a tűző napon, ráadásul, nem bírja az állandó töltést, túlmelegszik és egy hetes ilyen kínzás után lehet új akkumulátort venni hozzá.

Aztán a tavalyi évben megjelent a piacon a Wayteq az Xrider motoros navigációval, ráadásul még az ára is elfogadható, mert legtöbb helyen 35000 Ft-ért megvehető itthon, garanciával, tehát még csak ebay-es rendeléssel sem kell vesződni. Motorosok számára fontos képességeket ígért a gyártó:  vízállóság, erős fényű kijelző, csőkormányra könnyű felszerelhetőség.

xrider.png

A VFR-hez csőkormány hiányában keresnem kellett egy megoldást, hogy könnyedén fel tudjam tenni a GPS-t. A legegyszerűbbnek a kormányközepes RAM Mount megoldást találtam, amit meg is rendeltem Amerikából. Egy golyó megy a kormányközépbe, van hozzá egy kar és a másik végén még egy golyó, amit lehet rögzíteni a GPS hátuljához, ez szállítással 14000 Ft volt.

ram.jpg

Természetesen a fenti gömb nem passzol a Wayteq tartójához, a gyári gömb pedig kicsi a RAM karhoz, szóval kellett egy közdarabot csináltatnom hozzá, de ezután már tökéletesen fel tudtam tenni a motorra.

13115646_1305562876138911_248357180_n.jpg

13162211_1305563092805556_1508929056_n.jpg

És akkor most nézzük milyen is használat közben az eszköz. Az enyémen IGO 8 van hadrendbe állítva, egész gyorsan betölt, ahhoz képest, hogy nem egy erőmű a kütyü. (ARM Cortex-A7 800Mhzm, 256 MB Ram, 8 GB Flash) Az idei túránkon (Hágó túra) többször is próbára tette az időjárás a vízállóságát, de szakadó esőben sem ázott be. A fényerőt egész végig maximumon használtam, de néha volt az a napfény, ami arra késztetett, hogy a kesztyűmmel még kicsit árnyékoljak a kijelzőn. Könnyedén lehet kesztyűben is nyomkodni a képernyőt, minden gond nélkül azt teszi, amit akarunk. A műholdakat gyorsan megtalálja, ha például valami alagút miatt elveszíti őket. Több fórumon is olvastam, hogy néhányan lehúzták a fóliát az eszközről és a kijelző valami eszméletlen módon karcolódik. Szerencsére én ezt a hibát nem követtem el, így nekem csak a fólia lett eddig karcos, de célszerű valami karcálló fóliát venni rá. Az importőrrel beszéltem, de egyelőre nincs nekik fóliájuk hozzá. Eszembe jutott még egy dolog, ami hibának róható fel. Egész napos használat mellett, tűző napon képes felpúposodni a kijelzője, de amint lehűl, újra visszanyeri az alakját. Erre a Wayteq Magyarország azt mondta, hogy annyira zárt a vízállóság miatt, hogy a hő nem tud távozni semerre, de ha az oldaláról leszedem a gumitömítést, akkor azonnal helyre áll a világ rendje.

Ár / érték arányban szerintem a fenti hibákkal együtt is tökéletes ez a navigáció, remélem segítettem, ha épp olcsón szeretnél motoros GPS-t.

UPDATE:

Fórumon olvastam, hogy a szivargyújtós töltőben le tud szakadni a rázkódástól a benne lévő tekercs, amit alapból csak a két kis vékony vezeték tart a helyén. Ennek elébe lehet menni, szét kell szedni és oda kell ragasztani a nyákhoz.

Javítás előtt:
wayteq_sziv.jpgJavítás után:
wayteq_sziv2.jpg
Ezen kívül van még egy megoldásra váró probléma. Sajnálatos módon a Windows10 nem veszi észre, hogy rá van dugva az eszköz mass storage-ként. Itthoni és külföldi fórumokat egyelőre ezzel kapcsolatban még hiába túrtam. Másik gépemen XP fut, azzal tökéletesen működik.

UPDATE:

1. Annak ellenére, hogy gépre dugva töltődött a GPS mégis a kábel volt a hibás, amiért nem látta a laptop!

2. Első olyan motorom a DL, amin csőkormány van, így ki tudtam próbálni a gyári tartóját a GPS-nek, hát azt kell mondjam, hogy a RAM köröket ver rá, sajnos a gyárival remeg a szerkezet, ami elég idegesítő.

A bejegyzés trackback címe:

https://pirosmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr528932218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása